Bambusest köögirätikud 30% allahindlus! Kliki siia!

Kuidas saan kuumal suvel paremini magada?

Me kõik oleme kogenud seda ebameeldivat tunnet, et kuumal suveööl ei saa piisavalt hästi magada... Kuumus muudab öösel magama jäämise raskeks ning päeval tunneme end väsinud ja energiavaesena. Kas konditsioneer on ainus lahendus? Kindlasti mitte, sest õige voodipesu valik on hea une jaoks sama oluline. Loe edasi, et teada saada, kuidas kuumal suveõhtul hästi magada.

Miks on kuumal suveperioodil raskem hästi magada?

Muutused välistemperatuurides on paratamatult tunda ka hoonete sees ja paljud inimesed tunnevad temperatuuri tõusu korral magamisega raskusi. Kuid miks on nii, et soojus, mida me talvel ihaldame, on suvel nii suureks takistuseks hea une saamisel? Tegelikult mõjutavad kõrged välistemperatuurid, mida me suvel kogeme, meie keha loomulikku rütmi, mistõttu on kehal raske aru saada, et ta vajab puhkust. See võib põhjustada melatoniini tasakaalustamatust, samas kui jahedus on lõõgastav, nii et see on justkui signaal kehale, et ta vajab puhkust.

Kui temperatuur tõuseb, ärkab keha taas üles, mistõttu ongi suvel magamise ajal nii oluline, millisel voodipesul magate. See peab laskma õhu läbivoolavust ja takistama ülekuumenemist. Looduslikel kiududel, nagu puuvill, vill ja bambus, on need omadused, samas kui sünteetilistest kiududest tuleks hoiduda, sest neil on kasvuhooneefekt.

Kuidas saan kuumal suvel paremini magada? | Voodipesu | Nostrahome

Milline voodipesu peaksin suveks valima? 

Suvine voodipesu peaks olema hingav - see on kõige olulisem tingimus. Valige naturaalsetest kiududest katted ja kasutage sünteetilise teki asemel villast või puuvillast pleedi. Looduslikud kangad kohanevad kiiresti kehatemperatuuriga ja on väga hingavad, kuid oluline on ka see, et nad imavad ja aurustavad kiiresti niiskust.

Valige kergem voodi, kui temperatuurid on tõusmas. Vältige pakse ja raskeid tekke ning paksu voodipesu. Kõrgemad temperatuurid raskendavad uinumist, mistõttu liigutame end une ajal rohkem. Oluline on, et voodipesu ei piiraks teie liikumist - kui muudate une ajal asendit ja tunnete end hetkeks jahedamana, võite magamist jätkata. Kerge ja pehme voodipesu vähendab ka nahahõõrdumist, mis peab suvel niigi kannatama päikese negatiivsest mõjust.

Üks parimaid valikuid suveks on mako satiin või satiinist voodipesu. Puuvilla pehme pind ja looduslikud omadused vastavad keha vajadustele une ajal. Võid valida ka kerged linased katted või isegi flanelli - ära karda paksemat kangast, sest see on hingav. Ehkki suvel on rõhk voodilinall, on ka padjapüür ja linad olulised. Hingavad kangad annavad värske tunde, millest kuumadel suveõhtutel nii väga puudust tunneb.

Näpunäiteid parema une tagamiseks suvel

Kui olete juba veendunud, et teil on suveks õige voodipesu, proovige neid nõuandeid, mis aitavad teil kergemini magama jääda ja parema une saavutada.

Kõigepealt on oluline enne magamaminekut oma tuba korralikult tuulutada. See aitab temperatuuri veidi madalamal hoida, mis aitab teil lõõgastuda. On hea, kui sul on konditsioneer või ventilaator, kuid ära jäta seda kogu ööks tööle - nii võid kergesti külmetada.

Suvel valige magamiseks õhukest, naturaalsest riidest pidžaama või ööriided. Paksemad materjalid mitte ainult ei isoleeri soojust, vaid võivad ka liigutades nahka rohkem hõõruda. Samuti on hea mõte suvel magada ilma magamisriieteta.

Külm dušš kuumadel päevadel on tõeline värskendaja, kuid vältige seda vahetult enne magamaminekut. Jah, külm vesi alandab teie kehatemperatuuri, kuid šokk äratab teie keha üles. Soe dušš seevastu on lõõgastav ja jätab sulle värskendava tunde, mis on just see, mida sa magamiseks vajad.

Kui me ei saa öösel korralikult välja puhata, tunneme end päeva jooksul unisena. Kuumadel päevadel on aga soovitatav vältida lühikesi uneaegu, mis võivad raskendada uinumist ja head unetsüklit. Kui tukastatate  päeva jooksul, on teie kehal veelgi raskem eristada, millal on aeg puhata.

Seotud kaubad

avatar