Segakiust voodipesu soodusmüük. Kliki siia!

Une tähtsus tervisele

Meil kõigil on palju kohustusi meie endi, perekondade ja ümbritsevate inimeste ees. Tormame igal hommikul tööle ja pärast tööd kiirustame koju, kus on ootab ees veel palju tegevusi. Mõnikord on päev minutilise täpsusega planeeritud ja ometi tundub see meie kehale siiski liialt kaootiline. Eriti kui tegemist on unega: pole ju mingi saladus, et paljud asjad tehakse ära une arvelt.

Loomulikult on planeerimisest abi, kuid fraasid nagu „linn, mis kunagi ei maga“ ja muu taoline ei ole põhjuseta - peame tunnistama, et ohverdame une teiste asjade nimel. Ja see pole õige - uni on meie kehale pikast päevast taastumiseks hädavajalik. Alles pärast korralikku und (keskmiselt 7-9 tundi) saame oma energiavarud taastatud. Seega on väsimuse esimene abivahend uni. Luba endale head und ja alusta sellega kohe, sest uneaega ei saa kunagi tagasi.

Miks on uni nii oluline?

Uni mõjutab keha mitmel viisil, alates emotsionaalsest heaolust kuni füüsilise võimekuseni. Magamine aitab meil puhata, et keha erinevad funktsioonid saaksid paremini töötada. Ja kuigi me seda otseselt ei tunne, mõjutab uni ka meie üldist heaolu, meil on rohkem energiat ja parem tuju.

Hinnanguliselt kannatab aga lausa 40% täiskasvanutest unepuuduse all. See eriti levinud kõrge stressitasemega ametikohtadel. Lisaks kannatab kuni 20% täiskasvanutest unetuse all - see on tõsine häire, mis võib „ära süüa“ enam kui 3 ööd nädalas.

Kui tunned end nendes kirjeldustes ära, siis otsi koheselt abi. Kui kehva une või unetuse põhjustega ei tegeleta, muutub häiritud unetsükkel aja jooksul püsivaks.

Muuda une kvaliteet prioriteediks

Hinda oma und: kui kaua magad, millised on unemustrid, kas need muutuvad nädalavahetustel, millal õhtust sööd ja mida enne magamaminekut teed. Nendele küsimustele vastamine aitab ennast ja oma unetsüklit paremini mõista.

Alusta aeglaselt. Esmalt veendu, et voodi oleks mugav ja vali õige voodipesu. Parimad on naturaalsetest kiududest voodipesukomplektid ning kerge ja hingav tekk. Kohanda padi vastavalt oma vajadustele - see peaks pakkuma mugavat tuge peale, kaelale ja õlgadele. Mugavus on hea unekvaliteedi jaoks hädavajalik.

Tegele enne magamaminekut lõõgastavate tegevustega, väldi televiisorit ja eelista raamatut või sooja jooki, näiteks teed või kakaod. Väldi enne magamaminekut söömist, sest kehal kulub toidu seedimiseks keskmiselt 3-4 tundi, nii pikk peaks olema õhtusöögi ja magamamineku vaheline aeg. Õhtusöögiks ei sobi eriti vürtsikad või kõrge kalorsusega toidud, mis võivad põhjustada seedehäireid ja häirida magamaminekut.

Loo hubane ja turvaline magamiskeskkond. Magamistoas peaks olema piisavalt ruumi ja hea ventilatsioon. Õhuta tuba alati enne magamaminekut - ka õhu kvaliteet on une kvaliteedi seisukohalt oluline. Vali nii oma magamistoa sisustuse kui ka voodipesu jaoks keskkonnasõbralikud ja looduslikud kangad. Need on tervislikumad ja kehasõbralikumad, ei ärrita ja on suurepäraselt hingavad.

 


 

Kvaliteetseks uneks – kvaliteetne voodipesu

Me ei mõtle sageli sellele, kuid meil kõigil on lemmikvoodipesu või meenub mõni ülimalt mugav vana padi. Keha on kvaliteetse ja mugava une lahenduste leidmisel meie parim nõuandja, seega usaldagem teda.

Voodipesukomplekt on sealjuures üks olulisemaid, kuna see puutub otseselt nahaga kokku. Vali naturaalsest kangast voodipesu, mis on pehme ja õrn. Oled ilmselt mitmeid erinevaid voodipesu tüüpe proovinud, seega oskad otsustada, mis Sulle kõige rohkem meeldib: lõuendriie ja flanell on mõlemad mõnusaks ööuneks suurepärased, või ehk meeldib hoopis paljukiidetud satiinist voodipesu? Valik on tõesti lai.

Pööra tähelepanu ka aluslinale - see on olulisem, kui esmapilgul tundub. Paljude lemmikud kummiga voodilinad on äärmiselt mugavad. Need istuvad hästi ja püsivad paigal isegi halva une korral, kus visklemine ja pööramine on vältimatud. Vastupidi, sile aluslina tekitab rahulikuma ja mugavama tunde ning aitab kiiremini uinuda.

Patjade ja tekkide puhul tuleks arvesse võtta isiklikke vajadusi. Mõnele meeldib soojus ja kõrgem peaalune, teised aga hindavad liikumisvabadust ja eelistavad magada justkui pilve peal. Kõige tähtsam on, et valitud voodipesu oleks hingav, kuna see hoiab ära ülekuumenemise. Vali kvaliteetsed tooted ja loo suurepäraseks uneks imeline magamiskeskkond.

Jaga Facebookis

Seotud kaubad

Loe rohkem
avatar