Valmistume Pühadeks ette! 1 - 30. november allahindlus -25% koodiga EE202211 *allahindlused ei summeeru

Hommikul algab seljavaluga: kas voodipesu aitab seda ennetada?

Kvaliteetne uni on organismi toimimise ja kognitiivse töövõime säilitamiseks hädavajalik, kuid vähesed mõistavad, kui palju võib voodipesu nende unekvaliteeti mõjutada. Oluline on meeles pidada, et see ei ole lihtsalt oluline osa toa sisustusest: voodipesu määrab keha termoregulatsiooni, kehaasendi ja lõõgastumise une ajal. 

Halbadel magamistingimustel võivad olla ebameeldivad füüsilised tagajärjed, millest üks levinumaid on seljavalu. Kuigi ilus voodipesu täidab olulist esteetilist funktsiooni, ei pruugi see tagada mugavust. Seega kui seljalihased teevad ärgates valu on see tõsine märk, et magamisharjumused vajavad muutmist. Selleks, et aidata sul igal hommikul puhanu ja erksana tõusta, vaatame üle kõige olulisemad magamistingimused, mida suudavad pakkuda vaid kvaliteetsed voodipesukomplektid.

 

Magamisasend

Pole saladus, et kehvad madratsid on sageli seljavalude peamiseks süüdlaseks. Kuigi korralik tugi kehale mõjutab oluliselt puhkuse kvaliteeti, on voodipesu ja padja valik sama olulised. Et keha saaks täielikult lõõgastuda, peab selg olema pea ja kaelaga samal tasemel, seega peab padi olema kohandatud vastavalt inimese selgroo kumerusele. Seetõttu tuleb voodipesu valikul arvestada magamisasenditega. 

 

Hommikul algab seljavaluga: kas voodipesu aitab seda ennetada? | Voodipesu  | Nostra

 

Kui sulle meeldib kõhuli magada, on soovitatav kasutada madalat ja lamedat padja, mis aitab selgroogu stabiilses asendis hoida. Selili magajatele pakutakse sageli madalamaid ja keskmise tugevusega patju, mis pakuvad kaelale tugevat tuge. Neil, kellele meeldib külili magada, on oluline hoida keha horisontaalasendis, seega on soovitatav kasutada kõrgemaid ja paksemaid patju. Ka voodi pind võib une ajal kehaasendit mõjutada. Vales suuruses või valest materjalist lina libiseb sageli madratsilt maha. See ärritab magajat või isegi äratab ta ülesse. Ideaalne lahendus sellele probleemile on kummiga voodilina: see katab madratsi igast küljest tihedalt ja tagab kvaliteetseks puhkuseks stabiilse aluse. 

 

Kehatemperatuuri säilitamine

Üks peamisi hea une tegureid on alanenud ja stabiilne kehatemperatuur. See muudab kuumadel suveõhtutel magama jäämise eriti keeruliseks. Kuid seda ei määra mitte ainult ruumi soojustase, vaid ka kasutatav voodipesu. Kui on valitud sünteetiline voodipesu, ei lase õhukindel kangas keha soojusel aurustuda, mis põhjustab tugevat higistamist, pidevat liikumist mugavama asendi leidmiseks ja sagedast ärkamist. Kuna selline kehv unekvaliteet ei võimalda lihastel lõõgastuda, muutub seljavalu hommiku vältimatuks kaaslaseks.

Soovitatav on naturaalsest kiust voodipesu: linasest või puuvillasest materjalist voodipesu tagab stabiilse õhuringluse ja võimaldab kehal öösel jahtuda. Und saab rikastada ka satiinist voodipesu ja satiinist linade abil, mis võimaldavad nahal hingata ja annavad voodile pehme luksusliku tunde. Neile, kes otsivad odavamat, kuid sama tõhusat viisi enese jahutamiseks, on trikotaažist lina suurepärane alternatiiv hingavale kangale.

 

Magamiseks sobiv atmosfäär

Tundub, et magad õigetes tingimustes, kuid ärkad siiski pingetega? Pea meeles, et füüsiline mugavus on hea une jaoks oluline mitte ainult une ajal, vaid ka puhkamiseks valmistumisel. Siiski on põhjus, miks soovitatakse magamistoas erinevaid seadmeid vältida - on oluline tagada, et see ruum seostub ajus ainult lõõgastumise, mitte tegevusega. Soovitatav on seda assotsiatsiooni tugevdada, luues rahuliku ja hubase magamistoa, mille määrab sageli sisustuse ja voodipesu valik. 

Üks lihtsamaid viise toas meeldiva atmosfääri loomiseks on erinevad päevatekid, padjad ja pleedid. Need ei paku mitte ainult jahedatel talveõhtutel sooja, vaid ka kaunistavad tuba. Samuti on soovitatav magamistoas valida pehme ja rahustav värvipalett, seega on valge voodipesu klassikaline interjöörivalik, millega ei eksi kunagi. Mugav ja hubane magamistuba valmistab keha psühholoogiliselt lõõgastumiseks ette ja aitab vältida hommikuste valude tekitatud pingeid. 

Kui soovid mugavust, et saaksid hästi magada ja hommikut energiliselt alustada, siis pööra kindlasti tähelepanu oma voodipesule. Hommikune seljavalu on nagu hoiatus, et midagi on vaja muuta - äkki on padi kulunud või äkki ei ole uus voodipesukomplekt päris õige. Kuula soovitusi ning vali kvaliteetsed voodipesu ja -tekstiilid, et saaksid avastada hea une rõõmud ja eelised.

Seotud kaubad

avatar